tisdag 15 januari 2013

Inköp Apple

Jag köpte 20 st Apple idag till en kurs av 485.50 Usd, Dollarn kostade 6,51 kr vid inköpstillfället. Detta finansierade jag genom att sälja av halva innehållet i France Telecom (800 st) till en kurs av 11.76 Usd. Tycker att det borde vara begränsad nersida i Apple och känner mig väldigt bekväm med min ingångskurs. Tror att detta kan vara en mycket bra investering på sikt framför allt med en i mina ögon billig dollar, går den ner ytterligare kan jag tänka mig att öka mitt innehav, då det kommer in nya pengar i slutet av månaden. Hade hoppats på en nergång i H&M men den drog tyvärr iväg idag.

Det tog verkligen emot och sälja av halva mitt innehav i France Telecom, men jag tror på en bättre potential i Apple på dessa nivåer och ville inte missa detta köptillfälle. Håller sig France Telecom runt 11-12 Usd kommer jag förmodligen att öka på mitt innehav.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar