onsdag 28 augusti 2013

Revidering av sparkvot



Jag kommer nu att revidera upp våra mål gällande vår sparkvot, detta då vi haft en väldigt lyckad löneförhandling som kommer att ge oss ett antal extra tusenlappar netto per månad. Inför året hade vi kommunicerat ut att vi skulle ligga inom intervallet 45-50 %, detta justerades för ca en månad sedan till 50-55 %. Nu kommer ytterligare en revidering, som kommer innebära att vårt mål inför nästa år skall ligga inom intervallet 55-60 %.

Helt fantastiska nyheter, men det gäller att som alltid att vara ödmjuk inför nuvarande situation, detta kan i framtiden, förändras väldigt snabbt. Men just nu är vi väldigt glada.

 

4 kommentarer:

  1. Härligt! Vilka framsteg på kort tid.

    Jag började förut med 40% som sedan har letat sig upp till 60%.

    Det är en riktigt bra nivå, om man kan hålla sig där.

    Följ min resa mot miljonen.
    http://christoffer-motmiljonen.blogspot.se/

    SvaraRadera
  2. Tackar. Ja det vore fantastiskt att kunna hålla sig vid denna nivå. När vi väl börjar ackumulera aktier kommer vi dessutom att få in fina utdelningar varje år.

    Lycka till med investeringarna, ser att du kommit en bit på vägen med många fina bolag.

    SvaraRadera
  3. hej.
    jag sparar just nu 50% utav min inkomst.

    SvaraRadera
  4. 62% innevarande år av disponibel. Men ... sen kanske man borde räkna annorlunda, exempelvis inräkna arbetsgivaravgifter och andra löneskatter, räkna in 'sin' andel av offentligt sparande i form av PPM/pension. Blir ett riktigt marigt kalkylblad. (Glöm dock inte räkna med amorteringar, som ju är sparande!)

    SvaraRadera