lördag 28 mars 2015

Inköp Bonheur



Jag har nu, genom mitt senaste köp i Bonheur uppnått full position i bolaget och kommer inte att fylla på med ytterligare aktier. 342 st inhandlades i veckan, den Norska kronan kostade 1.05 vid inköpstillfället.

Det är inte helt omöjligt att jag handlar på mig lite fler aktier i Philip Morris nu på Måndag, ett bolag som börjar bli väldigt stort i portföljen, men jag känner mig väldigt trygg med bolaget i fråga samt att det har en väldigt trevlig direktavkastning.

5 kommentarer:

  1. Bonheur är ett intressant bolag även om jag för tillfället inte vill vara aktieägare där. Sålde av mitt innehav när kursen låg runt 65.

    SvaraRadera
  2. Helt rätt att sälja av innehavet om du inte tror på bolaget. Jag är väldigt långsiktig och känner mig bekväm med bolaget ifråga, trots att de har lite kämpigt för tillfället, min tro är att de kommer att reda ut detta inom en snar framtid. Kommer förmodligen att äga dessa aktier ett bra tag.

    Mvh

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Läser din blogg för första gången idag, den är otroligt bra! Jag har många frågor men håller det enkelt här.
    När du skriver att du har uppnått en full position i bolaget, hur har du beräknat vad det är för dig? Är det platsen de får ta i portföljen eller hur mkt du max vill lägga på bolaget ekonomiskt? Vore jätteintressant att veta inför kommande aktieköp!

    Hälsn

    SvaraRadera
  4. Hej, Jag har lite olika procentsatser beroende på vad jag anser om kvaliten i bolaget. Ta HM eller Handelsbanken som jag skulle kunna ha en rejäl summa investerad i, jag skulle inte kunna ha samma andel i ex Bonheur långsiktigt.

    Jag är nu i början när det gäller min portföljuppbyggnad och då kan vissa bolag se "stora" ut rent procentuellt. Men när jag är klar men bygget av min portfölj så kommer det att se annorlunda ut. För min del vill jag att ett bolag skall utgöra en andel av minst 50 000 kr långsiktigt, medan jag lätt skulle kunna ha några hundra tusen i HM, men då får bolaget gå ner rejält i pris.

    Mvh

    SvaraRadera
  5. Tack för ditt svar!
    Du verkar väldigt insatt trots att du är i början, är du utbildad eller självlärd?
    Hur vet du vad du vill ha och hur mkt plats det får ta?

    SvaraRadera