torsdag 20 juli 2017

Inköp Catena Media



Igår gjorde jag ett inköp i Catena Media till inköpskurs 84,50 kronor per aktie. Ordern var på 1200 aktier, tyvärr fick jag endast 845 st till avslut. Ordern är tidsatt till imorgon, men det ser inte ut som jag får igenom de resterande 355 aktierna då kursen stannade på 88 kronor jämt när börsen stängde idag.

Förhoppningsvis kommer kursen ner till min nivå igen så att jag får fylla på med de resterande aktierna. Bolaget kostade runt 114 kr för någon månad sedan och är ett snabbväxande företag till skillnad mot de flesta innehav i min portfölj. Min högst amatörmässiga bedömning är att de har tagit lite väl mycket stryk.

Det var även väldigt intressant, att i Betssons rapport ökade provisionen till affiliates betydligt. Min uppfattning är att detta borde avspeglas i Catena Medias rapporter framöver. Det får helt enkelt framtiden utvisa.

4 kommentarer:

  1. Intressant investering av dig, GZ. Även jag har sneglat på CM, som är ett mycket intressant bolag. Just nu anses kursen vara attraktiv och jag tror du gör en fin affär att börja köpa nu.

    Hur går tankarna med innehavet; köpa och sälj, eller behålla och hoppas på att de i framtiden börjar med utdelningar?

    Antar att du har lyssnat på intervjun av VD, Robert Andersson, i Börspodden?
    https://www.acast.com/borspoden/avsnitt-178---hacker-john

    Hoppas allt är väl och att det blir Spanien om ett par veckor för er!

    /Sofokles

    SvaraRadera
  2. Tack Sofokles. Jag behåller och ökar om de går ner i pris ytterligare. Det stämmer, jag har lyssnat på intervjun, mycket intressant. Imorgon är det dags att åka iväg, skall bli mycket intressant att se slutresultatet :)

    Ha en go helg!
    Med vänlig hälsning,
    /GL

    SvaraRadera
  3. Fint köp! :D
    Har varit intresserad av bolaget men valt att avstå då jag inte riktigt vet hur bolaget funderat kring utdelning till aktieägarna framöver.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt riktigt, man skall följa sin egen känsla.

      Trevlig kväll!

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera