torsdag 28 mars 2019

Månadsrapport mars



Portföljen fortsätter att tuffa på uppåt. Det är i.o.f.s. inget jag bryr mig om, men det egna nettokapitalet är väldigt nära 5 miljoner och det är en milstolpe i sig.

Sparandet var som vanligt nuförtiden, inget vidare. Det blev i.a.f. några kronor över, men med tanke på att jag erhöll en ok kvartalsbonus så är det direkt pinsamt.

- Amortering 4 000 kronor
- Löneväxling (brutto) 13 200 kronor
- Sparkonto (buffert) 10 000 kronor
- Nettoutdelning 1 607 kronor
- Aktier 0 kronor

Vidare lade vi undan 10 000 kronor till vårt konto i Spanien, men det är inget sparande utan en utgift. Annars har det varit ett himla resande för min del med jobbresor i Europa, semester i Spanien. Nästa vecka vankas det en vecka i södra Europa på 5-stjärnigt hotell och en Guide Michelinrestaurang är bokad, det är något jag ser fram emot.

Jag har en liten förhoppning om att jag kan vända den tråkiga trenden och i.a.f. skicka över några tusenlappar till aktieportföljen (0 kronor under 2019). Har inget stort planerat nästa månad, förutom en 5-dagars tripp till Spanien, den bör inte kosta allt för mycket.



5 kommentarer:

  1. Vi saknar tabellerna och graferna ändå GL.... :/
    Dags för en comeback!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) De kommer förmodligen tillbaka, tids nog.
      Ha en go helg!

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera
  2. Vi saknar tabellerna och graferna ändå GL.... :/
    Dags för en comeback!

    SvaraRadera
  3. Ett kvartal utan påfyllning - Rekord? Hög tid att fylla på i april med andra ord! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hör inte till vanligheterna nuförtiden. Jag har i.o.f.s. ett mer avslappnat förhållande till vårt sparande idag. Det som blir över, blir över helt enkelt. Vi har en stabil grundplåt i dagsläget som kommer att växa sig större med tiden oavsett hur mycket vi stoppar in i portföljen.

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera