lördag 27 april 2019

Five Ball



Höll nästan på att missa att jag tidigare i månaden hade förmånen att uppnå ett nettokapital (exkl pensionskapital) överstigande 5 miljoner. Är grymt stolt över detta och hoppas att nästa 5 miljoner går lite fortare att nå upp till.

Jag borde vara där om ca 7 år (10 miljoner i EK), då jag hade tänkt att kasta in handduken från att vara anställd till att göra vad jag vill med tillräckligt kapital för att klara oss. Vi kommer inte att behöva röra de ca 350 000 kronor vi kommer att erhålla i utdelningar. Utan återinvestera dessa i ca 10 år, då vi har ett stort tjänstepensionskapital och leva på, när vi fyller 55 år.


4 kommentarer:

  1. Stort grattis!! Väldigt inspirerande! Det är fin utveckling på den grafen :) Ser framemot att fortsätta följa dig på resan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det TDS, det var snällt sagt. Stor lycka till med dina investeringar, ser att det går fantastiskt bra för er.

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera
  2. Stort, stort grattis även från mig. Krigar på stenhårt nu för att uppnå första nettomiljonen även jag i kapital och hoppas det rullar på snabbt därefter. Får jag fråga hur lång tid det tog för dig att uppnå den första miljonen och om det var någon livsstilsförändring som låg bakom det?

    Tar och lägger till din blogg i min lista nu förresten, du får gärna göra detsamma så kan vi lätt följa varandras resor även framöver :)

    mvh,
    10årsplanen
    https://10arsplanen.blogspot.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för det 10årsplanen. Stort lycka till mot den första miljonen. När det gäller den första miljonen, har jag ingen aning när den uppnåddes. Tänkte inte på det vid den tiden. Det var mer jag som ville ha en förändring och att jag inte skulle orka jobba på ett jobb i 30 år, som inte är en hobby. Och då krävdes en förändring och en strategi, för vinnarskallen har jag redan. På den vägen är det.

      Skall kika in på din blogg, tycker att jag känner igen namnet på den (finns några bloggar nuförtiden) :)

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera