torsdag 30 maj 2019

Månadsrapport maj



Vädermässigt har maj varit sådär på Västkusten, kallt och blåsigt (idag är det katastrofalt dåligt), även börsen har backat en hel del (ca 7 %). Jag tycker faktiskt att det är skönt att börsen har backat och att det blir lite lättare att hitta köpvärda kandidater.

Vidare har jag haft lite ledighet som jag har tillbringat nere i Spanien, där var vädret som vanligt, helt fantastiskt. Ser fram emot vår sommarsemester, som även den kommer att spenderas i Spanien. Vi åker i början av juli och blir borta i en månad. Annars har det inte hänt så mycket under månaden, vi lyckades spara undan en liten slant och mottog fina utdelningar, inte som under april, men det är inte så lätt at nå upp till. Vi ökade även på vår löneväxling med en mindre summa.

Månadssparandet fördelades enligt nedan:

Löneväxling netto: 9 900 kronor (14 100 kr brutto)
Sparkonto/aktier: 30 000 kronor
Utdelningar netto: 18 698 kronor

Vi har ett fortsatt bra cash flow och det är väldigt viktigt för och kunna återinvestera i bra bolag, så att vi får fler och fler aktier.


2 kommentarer:

  1. Grymt sparande! Jag håller med om att det är skönt med nedgång på börsen när man är nettoköpare men jag är ändå lite nervös inför hur mycket nettoförmögenheten sjunkit när jag idag ska sammanställa månadsrapporten :P

    Det låter riktigt skönt med Spanien :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Tack för det The Dividend Story. Inget att bry sig om att det går ner någon enskild månad. Låt utdelningarna ramla in och återinvestera dem :) Med dina utdelningar borde ni snart vara i mål. Spanien är verkligen helt underbart :)

    Med vänlig hälsning,
    /GL

    SvaraRadera