fredag 12 juli 2019

Inköp Betsson


Just nu sitter jag på takterrassen med en iskall Cruzcampo och njuter av en temperatur på ca 28 grader. Tittar ut emellanåt och ser ut över det härliga havet och de fantastiskt vackra pittoreska takåsarna och funderar över hur man kunde ha turen och få tag i en lägenhet likt våran. Pergolan skyddar mot de sena solstrålarna och det fläktar gott med vindens hjälp. Annat var det när jag lämnade västkusten i veckan. Fy fasen vad rätt vi gjorde som köpte en lägenhet i Spanien, har inte ångrat det en dag.

När jag satt i min solstol vid stranden passade jag på och handla in 500 st aktier i Betsson, jag betalade 53,60 kronor per aktie. Mitt innehav uppgår nu till 1 500 st aktier. Jag har som ambition och nå upp till 2 000 aktier innan jag är nöjd med min position.

Nä, nu är det dags att lägga ner paddan och fortsätta läsa vidare på One up on Wall street, den har börjat lovande.

8 kommentarer:

  1. Jag gläds av att läsa om hur bra det blev med ert lägenhetsköp och hur ni tycks trivas=)
    Gällande "tur" var det någon smart människa som sa att den "tycks komma till dem som anstränger sig lite mer än övriga". Tycker att det utlåtandet är klockrent i så många sammanhang.

    Beträffande Betsson är värderingen just nu mycket attraktiv, men jag väljer att avvakta med ett ökande till Q2.

    Önskar er allt gott och en underbar sommar!

    /Sofokles

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sofokles, det var kul att höra. Instämmer gällande hårt arbete, ungefär som Stenmark sade på glada 80-talet "ju mer jag tränar desto desto mer tur har jag".

      Du gör säkerligen klokt i att avvakta i Betsson ett tag, men jag tyckte att det var alldeles för billigt. De har dock lite frågetecken i Holland som marknaden är orolig för, med all rätta. Jag tror att de kommer att erhålla licens och det är business as usual. Av den lilla osäkerheten att döma, begränsar jag positionen till 2 000 st aktier.

      Mvh
      /GL

      Radera
  2. Hej!

    Är du intresserad av att din blogg syns i flödet på bloggfeed.se och finansfeed.se? Det är naturligtvis helt gratis!

    Låter det intressant så får du gärna kontakta oss på kontakt@bloggfeed.se så kan vi ta det vidare därifrån!

    Med vänliga hälsningar
    Teamet bakom Bloggfeed

    SvaraRadera
  3. Följer dina inlägg med stort intresse. Gillar och delar din inställningen till livet. Håller på att bygga min egen pengamaskin bestående av stabila utdelningsbolag med en krydda av bolag inom grön el som gått som tåget. Vad jag kan läsa mig till är jag några år yngre, men siktet är inställt på valfrihet till jobb vid 55. Bara att kämpa på. För 6 år sedan köpte vi en lägenhet precis vid stranden i en ort på Costa del sol, en ruggigt bra investering sett både till värdeutveckling och valutakurs. Tyvärr inget som betyder nåt eftersom vi absolut inte vill sälja, men ändå gott att veta. Ser fram emot att spendera mer tid här! Njut av semestern och tack för en bra blogg!

    /costadelsol

    SvaraRadera
  4. Följer dina inlägg med stort intresse. Gillar och delar din inställningen till livet. Håller på att bygga min egen pengamaskin bestående av stabila utdelningsbolag med en krydda av bolag inom grön el som gått som tåget. Vad jag kan läsa mig till är jag några år yngre, men siktet är inställt på valfrihet till jobb vid 55. Bara att kämpa på. För 6 år sedan köpte vi en lägenhet precis vid stranden i en ort på Costa del sol, en ruggigt bra investering sett både till värdeutveckling och valutakurs. Tyvärr inget som betyder nåt eftersom vi absolut inte vill sälja, men ändå gott att veta. Ser fram emot att spendera mer tid här! Njut av semestern och tack för en bra blogg!

    /costadelsol

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Costadelsol. Tackar. Kul att du gillar vår livsstil :) Vi verkar ha liknande mål dessutom. Roligt att ni är nöjda med livet i Spanien samt att investeringen har gett er mycket i livsglädje samt i värdeökning.

      Ha en go semester.
      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera
  5. Hej! Tack för en inspirerande blogg! Jag försöker göra samma resa, men har en häst som hindrar mig (helt frivilligt) från att gå för fort fram. Men det ska gå! Jag kommer följa dig, och vill du möjligtvis kika in hos mig så är adressen www.ingenspargris.blogspot.com. Bloggen är ännu något ostrukturerad, men ur kaos ska ordning uppstå framöver :-).

    Hälsningar Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Louise, Det tackar vi för. Lycka till med era planer, låt inte hästen hindra er, utan ni kommer säkerligen klara av detta trots "förmodande" höga kostnader för er häst. Bara fortsätta att kämpa på. Skall in och kika på bloggen vid tillfälle :)

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera