onsdag 23 december 2020

Månadsrapport december

 


Sista löningen för året har kommit in på kontot. Därmed är det dags att göra en sista månadsrapport för 2020. Återkommer med en summering under januari när böckerna är stängda. Kan dock redan nu säga att det har varit ett bra ekonomiskt år, vilket är kul.

Det blev ytterligare en månad där det egna kapitalet ökade med ett sexsiffrigt belopp. 11 månader med månadsökningar samt endast en månad med minskning av eget kapital gör att vi är supernöjda. Lätt att man blir fartblind, så som alltid viktigt med ödmjukhet. Många bolag har astronomiskt höga värderingar och det gäller att vara försiktig där ute...Medans andra bolag är mer försiktigt värderade.

Månadens sparande åker in på sparkontot tills jag kan hitta något köpvärt, har två veckor på mig under min semester i Spanien och försöka hitta något intressant. Det skall även tilläggas att jag glömt av att uppdatera (några) nya miljongränser jag har passerat när det kommer till eget kapital, det säger väl det mesta om sparlågan på denna blogg. Nedan finner ni månadens sparande.

Aktiekonto: 35 000 kronor netto
Löneväxling: 13 623 kronor netto (19 461 kronor brutto)
Övrig tjänstepensionsavsättning: 11 200 kronor netto (ca 16 000 kronor brutto)

Utfallet var relativt normalt för vår familj samt att det är ovan summor som vi siktar mot att lägga undan varje månad. Vi har inte riktigt nått upp till den nivån på ett bra tag nu, men vi kämpar på.

God Jul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar