lördag 25 mars 2017

Utdelning Nordea mm



Idag kom utdelningen från Nordea in på kontot, vilket resulterade i 4 324 kr netto. Det borde komma ytterligare ett par utdelningar innan månaden är slut.

Vi har även fått ett preliminärt positivt besked från banken och fått till ett lån på 1,6 miljoner på vår befintliga fastighet i Sverige. Detta innebär att vi förmodligen inte behöver sälja några fler aktier i portföljen, förutom de 1 500 aktierna som vi sålde i HM för att betala in handpenningen.

Vi kommer dessutom att behöva köpa in en del möbler till lägenheten, möblera terassen samt en markis modell större. Det kommer naturligtvis inte vara gratis, men det är smällar man får ta.

Vidare har vi fyra inplanerade utlandsresor i maj, juni, juli och augusti. Tre av dem till södra Europa samt en till USA. Allt verkar komma på en gång, å andra sidan hade vi inte planerat att köpa en lägenhet i Spanien i år, där inflyttning är i juni. Givetvis är det oerhört kul, men kanske lite för mycket av det goda på en gång, framför allt kommer det att kännas i vår plånbok. Å andra sidan, vilken sommar vi har och se fram emot...

8 kommentarer:

  1. Vad är "meningen" med livet? Enligt mig är det att förvalta den tid som ges oss på bästa möjliga sätt. Detta är unikt/individuellt för envar levande. Om ni anser att det är att resa/ha lägenhet i Spanien - vad är det som skaver?;)

    Res, njut och bara "var" - livet är till för just detta:)

    Undrar hur man kan få mer privat kontakt med GZ?
    Skulle GZ kunna tänka sig att maila mig på "roms3grundare@gmail.com"?

    /Sofokles

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sofokles,

      Det är sant som du säger, det är precis det vi gör :)
      Jag skickar ett mail till ovan mailadress.

      Trevlig helg!
      Mvh
      /GL

      Radera
  2. Härligt att höra att det blir lite resor framöver.

    Själv har jag och sambo KTM bokat in oss på en resa till London. Varit där tidigare?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns overkligt att ha dessa resor att se fram emot på såpass kort tid.
      Det låter fantastiskt trevligt, med en Londonresa inplanerad.

      Själv har jag haft förmånen att vara i London 5 ggr, dock var det väldigt länge sedan jag var där.

      Trevlig helg!
      Mvh
      /GL

      Radera
  3. Skulle vara kul att få lite info om hur det går till att köpa en lägenhet i Spanien. Min granne köpte ett hus på Kreta. Jag fick patologiska rysningar när jag hörde hur det gick till. Vem vet vad en bad tur i poolen kan leda till?

    Med vänlig hälsning

    Lars

    SvaraRadera
  4. Hej Lars,

    Jag skall fila på ett inlägg om hur vi har gått tillväga när vi köpt vår lägenhet i Spanien, när tiden räcker till.

    Trevlig helg!

    Mvh
    /GL

    SvaraRadera
  5. Grattis till ännu en utdelning. Skulle vara kul att läsa om varför du valt just Nordea och inte någon av de andra tre storbankerna. För min del är det Handelsbanken som gäller.

    SvaraRadera
  6. Tackar! Nu har jag även Handelsbanken i portföljen som faktiskt är mitt största innehav. Nordea inhandlades under Panama-härvan, då jag tyckte den var löjligt billig. Dock är det inget stort innehav rent procentuellt. Jag har även ett tredje bank i DNB som är ett stort innehav.

    Med vänlig hälsning,
    /GL

    SvaraRadera