fredag 3 augusti 2018

Inköp Leo Vegas mm



l Onsdags lämnade LeoVegas en rapport som i mina ögon var väldigt fin, dock så gillade inte marknaden att juli månad har inletts svagt. Själv så är jag inte ett dugg orolig över en enskild 3- veckorsperiod påverkar Leo´s mål framöver. Utan deras mål fram till 2020 ligger kvar.

Egentligen hade jag nått en full position i bolaget, men kunde inte hålla mig och tog in 500 aktier till. Nu sitter jag på 2 500 aktier och ser fram emot trevlig resa i detta bolag.


Vidare har det rullat på riktigt bra i portföljen. Kopparberg går som tåget och jag är inte besviken över att jag tog min största position i bolaget på som det ser ut nu på fina 160 kr (årslägsta på öret). Den har fullkomligen tjurrusat sedan dess och stängde på 248,50 kr.

Även mitt illikvida innehav (som numera inte är så illikvidt) har haft en väldigt fin resa och ligger med ett bra momentum. Sällan jag varit så självsäker i en investering tidigare. Men allt kan givetvis hända med en bolags aktiekurs, vilket gör att jag är väldigt ödmjuk.

Portföljen har gått upp ytterligare 5 % sedan min månadsrapport, vilket är kul. Inga träd växer dock till himmelen. Det gör att jag är beredd på en korrigering, samtidigt så har de flesta av mina större bolag lämnat väldigt fina rapporter...

2 kommentarer:

  1. Hej GL,

    Ditt ökande i LEO anser jag mkt fint/klokt. Hur marknaden reagerade är för mig ett mysterium, men så är det mer ofta än sällan.

    Hur går dina tankar att äga både Betsson och Leo vegas? Förvisso olika ”nisher” likväl verksamma i samma sfär - tankar?

    Likt alltid gläds jag enormt att få läsa och ta del av Er resa!

    Allt gott!

    /Sofokles

    SvaraRadera
  2. Hej Sofokles,

    Tackar, det är inte det lättaste att förstå marknadsreaktinerna emellanåt.
    Har inget emot att äga två bolag inom samma nisch. Köper bolag som jag tror kan gå bra på sikt samt hålla en hälsosam andel av portföljen inom respektive bransch.

    Nu har iofs Betsson vuxit sig lite väl stora i portföljen och värdet är strax söder om 250k. Jag behåller, men ökar ej. Likadant med Leo, är nöjd min storlek.

    Ha en fortsatt go sommar.

    Mvh
    /GL

    SvaraRadera