onsdag 25 juli 2018

Månadsrapport juli



Som jag skrev i förra inlägget har denna månad varit ofantligt bra, när det kommer till procentuell utveckling i portföljen. Tror ej att jag har upplevt en månad där portföljen har tokrusat likt denna. Totalt är det egna kapitalet upp 225 000 kronor under månaden. Egentligen 10k mer, men orkar inte ändra i samtliga diagram. Några timmar hit eller dit är inte det viktigaste, utan att att det stadigt ökar över tid samt att jag befinner mig på semester i vår lgh i Spanien och har viktigare saker för mig. Vi har 40 st innehav i portföljen med varierande storlek.



Vidare är det kul att sparandet har kommit tillbaka på ok nivåer, vilket inte har varit fallet under en 1-årsperiod. Det har varit rent ut sagt bedrövligt. Tittar man tillbaka i backspegeln, ser man dock att vi har haft ett semesterkonto som inte funnits i denna värld. Familjen har fortsatt att resa som om det inte fanns någon morgondag.

Att resa är dock våran hobby och våra två fantastiska barn klagar inte särskilt mycket, utan tvärtom de älskart. Än så länge skall tilläggas, när de blir äldre så kan det förändras fort och de kanske vill tillbringa mer tid med kompisarna. Utdelningarna denna månad är inte mycket att prata om, utan det handlade om ett par tusenlappar. Lönerna var bra, lite bonus betalades ut av företaget. Maggan och Svetsarn tog en stor del som vanligt, men jag klagar inte.

Skulle vilja ha upp soliditeten till 70 %, det egna kapitalet till 5 miljoner samt belåningen till runt 2 mille för att vara riktigt avslappnad och nöjd. Vi är dock på god väg och det bör inte dröja allt för länge innan vi är där. Imorgon blir det en utflykt till Guadalest (se nedan) samt ett besök till närliggande vattenfall (Fons de l'Algar). Det ser vi fram emot efter mycket badande i hav, pool, slappande med underbara middagar på takterassen så skall det bli trevligt och röra på sig lite grann.











3 kommentarer:

  1. Tycker du detta är ett utslag av ren tur, eller är det bloggarens placeringsskicklighet som lyser igenom?

    Med vänlig hälsning

    Lars

    SvaraRadera
  2. Hej Lars, Det är naturligtvis enbart tur. Men jag kan tycka att ju mer jag tränar desto mer tur har jag. Skal försöka mig på ett inlägg med mina köp under året och göra en utvärdering om hur det har gått.

    Ha en fantastiskt trevlig kväll.

    Mvh
    /GL

    SvaraRadera
  3. Tack för ett bra svar. Tror att det finns hopp om julegröten.

    Med vänlig hälsning

    Lars

    SvaraRadera