fredag 12 augusti 2016

Inköp Betsson samt DNB



Under förra veckan gjorde jag ett mindre inköp i Betsson som resulterade i 350 st aktier. Jag betalade 77,00 kronor per aktie. Tanken var att inte köpa några fler Betsson, men nu har jag ett jämt och fint antal i 1 500 aktier. Det är nu definitivt slutköpt i detta bolag och jag är nöjd med min andel. Efter de senaste dagarnas rejäla kursökning har Betsson seglat upp som mitt tredje största innehav, kul.


Ett nytt bolag har letat sig in i portföljen, och det är Den Norske Bank. Jag har kikat på detta bolaget ett tag och det ser billigt ut i mina ögon på 92,10 NOK som var mitt inköpspris och den norska kronan som kostar 1 NOK mot 1 SEK. En P/B på 0,77 och en utdelningsandel på endast 32,6 % samtidigt som direktavkastningen är på 4,9 %. Min tro är att de delar 5 NOK nästa år. Naturligtvis har de en del som är exponerad mot olja, men är det något jag har missat? Det blev i.a.f. 1 000 st aktier och antalet kommer ej att utökas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar