fredag 31 juli 2020

Nya inköp



Efter att börsen gått ner rejält under gårdagen passade jag på att öka på mina befintliga samt ett nytt innehav. Sampo var nere 4 % igår, vilket gjorde att jag plockade in 300 st aktier. Priset var betydligt högre än de 21,5 € jag betalade sist, men det blundade jag för och tror att det kan vara ett bra köp även på dessa nivåer.

Vidare köpte jag in SHB A, som även de gick ner rejält igår. Slutligen föll jag för lite lax i form av Mowi där 500 st aktier köptes. Hinner inte skriva mer nu för nu vankas det ett besök i poolen, då det är väldigt varmt här i Spanien och jag älskar det.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack att du delar Info, själv köpte venovia , med 10000 hyresrätt i Sverige och hufvstaden .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så lite så. Kul, hoppas det blir en bra investering.

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera
  2. Helt rätt. Långsiktigt tror jag med Sampo kommer leverera fint även från dessa nivåer. Lade förövrigt till dig på min blogg över de bloggar jag verkligen följer och kan rekommendera 😄👍🏼

    SvaraRadera
  3. Vi får hålla tummarna, Sampo klarade krisen -09 på ett galant sätt och tror likt du att nivåer kring 30 blir ett helt ok investeringsläge. Har även lagt till din blogg 😊.

    Med vänlig hälsning,
    /GL

    SvaraRadera