måndag 10 augusti 2020

Inköp SHB A



Jag tog in en skvätt SHB A i fredags enligt nedan. Det blev 1 000 st till ett pris om 82,72 kronor per aktie. Annars har jag endast en vecka kvar på semestern, men känner att jag är riktigt utvilad. Vädret verkar ha repat sig i Sverige, förhoppningsvis håller det i sig när vi kommer hem nästa vecka.

Tog faktiskt min första padellektion idag, det var väldigt givande. Får hoppas att man slipar bort tennisslagen som man absolut inte använder när man spelar padel. Spelade även 3 matcher efter detta och känner mig helt dränerad på energi. En kall öl efteråt gjorde dock susen. Nya tag imorgon då det vankas 3 st nya matcher...


6 kommentarer:

  1. Välkommen i SHB-klubben! Då kanske du också går och hoppas på lite arbitrage-handel i aktien på sikt? Fint sparhack för att få fler aktier :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar 😊.

      Nu äger jag enbart A-aktien, men i framtiden kan jag kanske kunna göra lite arbitrage-handel i aktien.

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera
  2. Tack för en bra blogg. Kan tacka dig för inspiration till mitt excelblad över sparande/inkomst per månad, som hängt med några år nu. Har lagt till din blogg över läsvärda bloggar på www.smartsnål.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar 😊, det var kul att höra.
      Skall även kika in på er blogg och lägga till den på blogglistan.

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera
    2. Det var så lite så 😊

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera