onsdag 19 april 2017

Utdelning GlaxoSmithKline samt ICA Gruppen



I och med utdelningarna från GlaxoSmithKline på 1 154 kr netto samt kaffepengar från ICA, så har samtliga utdelningar för april månad landat på kontot. Det blev en riktigt fin utdelningsmånad, där summan blev fantastiskt fina 16 020 kr netto.

Efter att ha kämpat på i dryga fyra år för att få ihop en utdelningsportfölj, börjar man verkligen kunna skörda frukterna av det hårda slitet...Dessa frukter kommer det inte att nallas av, utan de skall naturligtvis återinvesteras i nya aktier så småningom.


9 kommentarer:

  1. Grattis till fin utdelning!
    Själv har jag fått ett uttag på Avanza kontot för Glaxo på 45 öre!
    Det får gärna vara orättvist i världen, men då vill jag att det ska vara det till min fördel....
    Hur som ska det bli intressant att se vad detta uttag kommer sig av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar Fattigbonddräng, uttaget beror på en sk adr-avgift som ligger på 0.005 USD per aktie för GSK. Denna avgift är inte generell på samtliga adr, utan endast på några få som bl.a BP och GSK. Avgiften gäller inte exempelvis Shell.

      Mvh
      /GL

      Radera
  2. 4 år och redan på denna utds.nivå. Imponerande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Micke, det har verkligen gått över förväntan. Dock så har det krävts en ruskig diciplin och vi är väldigt stolta över att vi tog steget mot att inte behöva oroa oss över ens ekonomi.

      Mvh
      /GL

      Radera
  3. Helt sanslöst vilken fin månad du haft i April. Du har nästan högre nettoutdelning än vad jag har i lön snart.

    Vilken månad har historiskt varit den bästa utdelningsmånaden för dig?

    SvaraRadera
  4. Verkligen, helt makalöst bra. April månad har historiskt varit den bästa månaden för mig, men nästa månad borde vara aningen bättre än var denna månad var.

    Mvh
    /GL

    SvaraRadera
  5. Härligt att höra.
    Jag tror nog april kommer vara den bästa för mig. Det har rullat på rejält nu veckorna som varit :)
    http://www.kronantillmiljonen.se/wp-admin/post.php?post=989&action=edit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul och se att det går så bra för Er! Tack för länken.

      Mvh
      /GL

      Radera
  6. Ursäkta, här är länken som jag menade att skicka:
    http://www.kronantillmiljonen.se/utdelningar/utdelningar-2017/

    SvaraRadera