onsdag 29 januari 2014

Inköp Philip Morris



Idag inhandlades 95 st Philip Morris till en kurs av 79.10 USD, dollarn kostade 6.45 vid köptillfället. Detta är ett bolag jag gärna vill äga, som har tappat ca 15 % i värde de sista 2-3 månaderna, jag tar tillfället i akt och passar på att handla.

Detta avsteg från min strategi kommer sannolikt innebära en förskjutning på ca 1,5 månad tills det att jag är färdig med amorteringarna. Nu har jag i.a.f. ett bolag, där jag kan se fram emot goda utdelningar.

Philip Morris är verkligen ett bolag jag kan tänka mig att äga i flera decennier, kanske ingen raket, men jag kan se fram emot fina utdelningar under många, många år.

15 kommentarer:

  1. Congrats du har investerat i cancerpinnar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kalle,

      Jag har inga moraliska betänkligheter vad det gäller mitt investerande i bolaget Philip Morris.

      Radera
    2. Frihetspinnar! Vuxna får bestämma själv!

      Radera
  2. @Kalle Kr.
    Jag måste flika in här.
    Tror du att inte att hon vet att PM tillverkar cigaretter? tror du inte hon vet att det framkallar Cancer. Tror du det är en nyhet och att du kommit med banbrytande information?

    Hade hon haft moraliska problem med PM hade hon inte investerat i bolaget.

    Det finns andra sätt att se på PM än bara CANCER- AJABAJJA.

    Suck vad trött jag blev.

    SvaraRadera
  3. Det är ju tyvärr som så att det är lättast att tjäna pengar på folks dumhet..
    Man väljer själv det man stoppar i mun.
    /Börje

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr så är det nog som du beskriver Börje.

      Radera
  4. Mitt största innehav. Älskar när man ser folk suga ivrigt på cigaretter.
    Något som förrut var sjukt irriterande för en ickerökare luktar istället pengar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta är mitt enda innehav :) Förhoppningsvis blir det lite fler framöver.

      Radera
  5. Bedrövligt att du investerar i tobaksindustrin. Allt väl annars?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym,

      Jag har inga moraliska betänkligheter vad det gäller mitt investerande i bolaget Philip Morris.

      Radera
  6. Det låter som ett bra köp tycker jag. Fyllde precis på min position i PM.
    Fortsatt trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Christoffer,

      Jag tror att detta blir en bra investering för den som är långsiktig.
      Ha en trevlig helg du med.

      Radera
  7. En bra investering! Kolla även på Altria Group MO:NYSE, då får du förutom PM även andra godsaker. :-D

    SvaraRadera
  8. Altria är även ett bolag jag kan tänka mig att äga. Jag föredrar dock PM om jag får välja. Men Altria kommer nog säkerligen leta sig in framöver.

    SvaraRadera