fredag 2 december 2016

Inköp GlaxoSmithKline PLC



Igår så slog jag till med lite fler aktier i GlaxoSmithKline, jag nära nog dubblerade mitt innehav med 73 st aktier. Marknaden och jag kom överens om priset 37,48 USD. Dollarn var inte direkt jättebillig, men diverse förstå-sig-på-are har tyckt detta sedan dollarn kostade 7,50. Min egna känsla säger också att dollarn känns relativt dyr, dock så har jag ingen aning om vart valutan är på väg...

Valutans svängningar brukar jämna ut sig över tid. Däremot är jag väldigt nöjd med inköpspriset jag betalade för mina aktier i GlaxoSmithKline. Min uppfattning är att denna "bjässe" kommer att leverera fina utdelningar över väldigt många år framöver.


5 kommentarer:

  1. Det finns alltid en större fisk! ☺ Jobbade i början av 2000 på ett läkemedelsbolag. 3 gånger svalde en större fisk våra ägare. Vem sväljer GSK?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan man fråga sig :) Å andra sidan ligger de på top 10 största läkemedelsföretagen i världen (7:a sist jag kollade), så det tror jag inte kommer att hända, men man kan aldrig vara säker.

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera
  2. Vilket bra val....
    Eller då är jag ju inte ensam för även jag köpte GSK, men en mer blygsam post om 10 aktier. Men man får ju börja någonstans.Förhoppningsvis kan det bli fler.

    MVH Fattigbonddräng

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, det får vi hålla tummarna för. Det är klart att man måste börja någonstans, men jag tycker att du är lite väl blygsam. Jag tycker att det går fantastiskt bra för dig Fattigbonddräng, trägen vinner "keep up the good work".

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera
  3. Hej, Glaxo är brittiskt och underliggande valuta är pund oavsett om du valt ett certifikat på USAbörsen som handlas i dollar. Med vänlig hälsning, Anders

    SvaraRadera