lördag 15 december 2018

Inköp Kindred


I fredags tog jag beslutet och öka på mitt innehav i Kindred. Från att tidigare ha haft en bevakningsposition på hela 3 st aktier, köpte jag in ytterligare 187 st. Priset landade på 82,82 kronor per aktie.

Jag går in lite försiktigt och planerar att öka på med betydligt fler aktier på sikt. Just nu sitter jag med en kraftig jetlag, men den skall förhoppningsvis försvinna snart. Annars kan jag inte klaga allt för mycket, utan det är runt 30 grader varmt och jag njuter för fulla muggar.

6 kommentarer:

  1. Kul att se dig tillbaka då du är en inspiration. Kindered? Nyfiken på varför du väljer dem? Ha det härligt i värmen!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var snällt sagt. Kindred, ja det är att jag finner värderingen helt ok, de är även konjunkturstabila samt att jag vill ha ett bolag till sektorn (har Betsson sedan tidigare).

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera
  2. Grymt grazing! Då är vi två som sitter i den här båten. Tycker att bolagen även gör sig bra i en utdelningsportfölj :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack KTM, Vad kul att höra. Vi får hålla tummarna att det kan utvecklas fint långsiktigt. Kortsiktigt kan det mycket väl fortsätta ner, men då är jag en stark köpare :).

      God Fortsättning.

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera
  3. Intressant bolag, måste ta en titt. 30 grader varmt låter härligt! Har du tid så byt gärna ut min gamla blogg i din blogglista till www.kanjagblirik.se/feed/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Vi har det helt underbart :) Jag skall kika på det och klistra in din nya adress.

      God Fortsättning.

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera