söndag 3 september 2017

Inköp HM


Jag har ökat på vårt innehav i Hennes & Mauritz med 176 st aktier. Priset landade på 200,70 kronor per aktie. Vårt sparande nuförtiden är katastrofalt, vilket gör att vi inte kan finansiera detta köp med egen kassa tyvärr.

Vi tog ett beslut att sälja av Fortum på 15,28 Euro per aktie. Min högst amatörmässiga bedömning är att uppsidan är begränsad i kombination med en betydligt mer att attraktiv prisbild i HM. Kokar man ihop ovan soppa, så var beslutet enkelt. Ogillar att sälja innehav, men ibland måste man agera på sin egna känsla. Om det var ett klokt beslut? Det får framtiden utvisa...

4 kommentarer:

  1. Snyggt, låter rimligt med begränsad uppsida i Fortum. Själv gjorde jag faktiskt också ett köp i HM efter lång tids försäljningar, får se vad nästa rapport visar. Ni får gärna uppdatera med fler inlägg om Spanien då det är grymt intressant! :)

    Såg att jag inte har er blogg i min blogglista förresten så lägger till den.

    Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Frihetsmaskinen,

      Jag skall föröka få in några inlägg om Spanien, när jag väl fått lite mer energi. Lägger även till er blogg på min lista.

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera
  2. Jag tycker att det är intressant att "riktkurserna" bland många större makter bara faller när det kommer till H&M, den blir lägre och lägre. Förstår aldrig motiveringen bakom dessa riktkurser heller.

    Jag har skrivit mycket på min blogg om just H&M och tycker om att strida emot när alla andra kastar in det svarta fåret till vargen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker du gör rätt som följer din egna känsla. Den kan mycket väl fortsätta ner ytterligare, men min uppfattning är att det kommer igen. Jag har ingen brådska, utan utdelningarna tickar på...

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera