måndag 16 mars 2020

Dags att nyttja kassan



I morse tyckte jag att det uppenbarade sig ett riktigt fint köptillfälle av bolag med klass. Jag tog in 500 st Investor A till 375 kronor, 500 st Latour till 110 kronor, 400 st Castellum till 157 kronor samt ett litet köp i Hennes & Mauritz (200 st) som jag betalade 120 kronor per aktie. Missade tyvärr Industrivärden med 30 öre, jaja det kanske kommer fler tillfällen.

Jag var sugen på att köpa betydligt fler bolag idag, men följer min plan. Vill inte förköpa mig om det nu skulle uppstå ännu bättre lägen längre fram. Tror inte det sista ordet är sagt i denna soppa.




12 kommentarer:

  1. Fina köp! Jag har köpt lite under sista veckan men i mindre portioner. Ingen vet när botten är nådd...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, hoppas det bra över tid. Det är ingen som vet var botten är, men blir inte förvånad om det går ner en bra bit till.

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera
  2. Fina köp!
    Man får verkligen kvalité till kanonpris. Gäller att utnyttja läget nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja, det är min uppfattning att börja gå in med en del kapital nu, finns många fina bolag till kanonpriser :)

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera
  3. Svar
    1. Tack, det var snällt sagt, bör bli bra på sikt.

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera
  4. Snyggt gjort. Imponerande att ha en sådan krigskassa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Det känns skönt i tider som dessa att ha lite kapital vid sidan om.

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera
  5. Svar
    1. Det känns verkligen skönt att ha en stor kassa i lite skakiga tider och kunna nyttja läget i marknaden.

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera
  6. Jag vill tro det, det mesta går ner nu. Bara att fortsätta att ackumulera grymt fina bolag.

    Med vänlig hälsning,
    /GL

    SvaraRadera