fredag 24 juli 2020

Inköp Fabege



Jag fortsätter att öka på mitt innehav inom fastighetssektorn. Idag tog jag in ett bolag som jag endast haft en liten bevakningsposition och det är Fabege som jag inhandlat. Tog en full position direkt och köpte 1 000 st aktier till ett pris om 106,75 kronor per aktie. Innehavet kommer inte att utökas, utan jag är nöjd med storleken och hoppas att bolaget kommer att utvecklas på ett fint sätt.

Semestern har börjat mycket bra, 30 grader varmt och strålande sol sitter jag på takterassen med min Mac och knapar ihop detta inlägg efter att ha tagit ett långt dopp i poolen. Imorgon vankas det tidig morgonpadel följt av en stranddag. Livet leker och kan inte klaga på någonting.

2 kommentarer:

  1. Ja där ni befinner er är det oerhört mycket mera solsäkert än hemma i Svedala... idag +15 regn. Poolen orkade knappt upp till 28 grader, men ingen vill bada ändå.

    Iskallt att köpa aktier för 100 papp på ett och samma bräde. Vi får verkligen hoppas att aktien utvecklas som den ska och att inga svarta svanar lurar i vassen.

    SvaraRadera
  2. Ajdå det är lite väl kyligt för att vara en sommardag. Hoppas det vänder och blir lite stabilare väder snart. Pool är inte så tokigt att ha 😊.

    Jag tycker det var ett helt ok pris för aktien. Min förhoppning är att det skall utvecklas på ett bra sätt på sikt. Svarta svanar gillar vi ej.

    Med vänlig hälsning,
    /GL

    SvaraRadera