torsdag 9 juli 2020

Inköp Hufvudstaden A



Idag slog jag till med lite fler aktier i Hufvudstaden A, 1 000 st inhandlades till ett pris om 114,10 kronor per aktie. Priset var en aning högre än jag fick betala när jag initierade min position i bolaget. Innehavet uppgår idag till 1 500 st aktier, eventuellt kan jag tänka mig att köpa 500 st till innan jag är nöjd med storleken på mitt innehav.

Bolaget har en makalöst fin historik när det kommer till utdelningar samt fastigheter i kanonlägen och jag är tämligen övertygad om att de kommer att leverera även i framtiden. Till detta har de en väldigt låg skuldsättning. En aktie i min smak och det är bara att lägga aktierna i byrålådan och kasta nyckeln.

4 kommentarer:

  1. Hur stor % av din portfölj har du som mål att Hufvudstaden ska ta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Spargrisen,

      Jag har inget mål i procent, däremot vill jag ogärna handla för mer än 250 000 kronor i ett enskilt innehav.

      Mvh
      /GL

      Radera
  2. Härligt att höra! Jag köpte också Hufvudstaden idag, men bara en liten position då kassan var skral. Hoppas på fler tillfällen att investera dock!

    Mvh Louise

    SvaraRadera
  3. Hej Louise,

    Vad kul, vi får hoppas på en trevlig utveckling på sikt. Det kommer säkerligen fler tillfällen om du önskar öka på din position.

    Mvh
    /GL

    SvaraRadera