lördag 27 mars 2021

Egna kapitalet på steroider

 


Det går väldigt tungt på sparfronten för tillfället, nästan så att man skäms. På detta har vi fått en ny familjemedlem i form av en liten hundvalp och sett till att öka på våra utgifter. En formidabel investering dock, som skänker en så mycket glädje. Förmodligen kan han få förmånen att komma med oss ner till Spanien redan i sommar. Själv åker jag ner till 22 grader varmt Spanien nästa vecka, det ser jag verkligen fram emot. 

Om jag inkluderar vår nettotjänstepension (givet 30 % skatt) i vårt egna nettokapital så har värdet ökat med 1,4 miljoner på 5 månader. Tycker det går lite väl fort nu och blir inte förvånad om det blir en sättning snart. Det är i.o.f.s. ingen jag satsar några pengar på, utan jag ligger kvar med mina investeringar.

Har själv gjort en del affärer den sista tiden, men återkommer säkerligen med det i ett separat inlägg när lusten faller på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar