söndag 23 augusti 2015

Utdelning Northwest Healtcare



I veckan erhöll vi utdelning från Northwest Healthcare, det blev till slut 564 kr brutto vilket efter avdragen källskatt summerades till 479 kr netto. Nu väntar vi in den sista utdelningen denna månad och det är då Statoil's tur att fylla på vår kassa.

Vidare fullkomligen älskar jag när börsen går ner, det var inte en dag för sent, detta då jag kommer att vara nettoköpare under en väldigt lång tid. Det är så mycket enklare att köpa när det finns bolag med hyfsade värderingar, men jag vill ha ner börsen 20 % ytterligare, så att man hinner köpa på sig i lugn och ro. Det blir till och hålla tummarna för ovan senario...


2 kommentarer:

  1. Då antar jag att du hoppar av glädje just nu! För mig börjar minnen och känslor från finanskrisen komma tillbaka. Jobbigt men lönsamt :)

    SvaraRadera
  2. Absolut, men denna lilla korrigering är alldeles för liten, min förhoppning är en betydligt större sättning under något år eller två, så att man hinner köpa på sig en hel del aktier till attraktiva priser.

    Med vänlig hälsning,

    SvaraRadera