måndag 28 december 2015

Utdelning BP PLC



Årets sista utdelning har nu tagit plats på kontot, det var BP som fick den stora äran. 239 kr netto, där dollarn kostade 8,56, totalen för året slutade på  28 062 kr. En fullständigt makalös utdelningsökning med mina mått sätt på 380 % mot föregående år, då jag erhöll dryga 7 000 kr.

Då kan man naturligtvis säga att det är enkelt att öka från en mindre summa, vilket är sant, men jag tar med glädje en utdelningsökning på 21 000 kr om året. Det är ju en månadslön netto för de flesta människor i vårt land.  Jag kan inte annat vara än supernöjd med året, snart är det dags att börja fila på målen inför nästa år.






4 kommentarer:

  1. Grattis.

    Hur mkt nysparande för att nå en utd om 21 tkr per år.

    SvaraRadera
  2. Tack, det kommer en sammanställning över årets resultat i början av januari. Har inte det i huvudet tyvärr.

    Med vänlig hälsning,

    SvaraRadera
  3. Grattis, bra jobbat under året! Jag är nyfiken på sammanställningen, men får hålla mig till tåls :)
    Gott Nytt År!
    /Rikedom

    SvaraRadera
  4. Tackar. Ja, det skall bli otroligt spännande och summera året :) Ett Gott Nytt År till dig.

    Med vänlig hälsning,

    SvaraRadera