måndag 20 februari 2017

Inköp Kopparberg



Det börjar bli tjatigt, men nu var det dags igen med ett inköp i Kopparbergs. Hade ingen aning om att ordern hade gått igenom, för än jag loggade in på kontot efter stängningsdags. Jag har en långtidsorder på 230 kr som det blev avslut på några sekunder innan börsens stängning.

55 st aktier i Kopparbergs inhandlades, det innebär att 5 st av mina 60 st som var ursprungsordern, inte gick igenom. Det totala innehavet är i skrivande stund 415 st och det återstår endast ett inköp innan vi kan vända blad och gå vidare till andra aktier. Vi avvaktar dock rapporten innan vi trycker på köpknappen...

10 kommentarer:

  1. Hej,

    Hur gör du med långtidsordrar? Har du pengar liggandes på ISK/KF? Eller ordern är med belånade pengar som du sedan för över när ordern gått igenom?

    Tänker mest att man får skatta på pengarna man har på ISK/KF. Även om det kanske bara är småsummor så kan det vara irriterande!

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig pengar liggandes på min ISK eller KF, förutom om det har kommit in utdelningar på kontot. Jag arbetar numera med en kreditlina, där jag sedan för över pengar till kreditkontot. Min "parkeringsplats" för likvider är alltid min vanliga aktiedepå, där utgår ingen skatt.

    Mvh
    /GL

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför har du inte ett sparkonto som parkeringsplats? Man får ju inte mycket någonstans längre, men några kronor blir det ju.

      Radera
    2. Du har naturligtvis rätt Micke, men jag har bara småbelopp vid sidlinjen, om än knappt det. Om det skulle vara svårt att hitta bolag att köpa och det börjar bli lite pengar vid sidlinjen, är det dags att försöka förränta dessa på ett sparkonto.

      Mvh
      /GL

      Radera
  3. Hur tänker du kring rapporten? Tankar du om dipp skulle uppstå eller tankar du om det är en bra rapport med positiv reaktion?
    Mvh
    Bearfighter Investment

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer att tanka vid en dipp. Skulle rapporten bli riktigt fin och kursen sticker iväg, kommer jag att avvakta. Det är en relativt låg omsättning i aktien samt att den är väldigt volatil, det brukar uppstå lägen i till slut...

      Mvh
      /GL

      Radera
  4. Hur mycket räknar du med att spara på att arbeta med kreditlina jmf med att ha de pengar du tänkte köpa för på ISK/KF?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning faktiskt. Dock tycker jag det är aningen idiotiskt att sätta in pengar på isk/kf utan att använda dem till ett köp. Du får ju betala ränta för att sätta in pengarna.

      Mvh
      /GL

      Radera
  5. Har du Kopparbergs i en ISK eller KF? Mycket bra blogg för övrigt

    Mvh Marcus

    SvaraRadera
  6. Hej Marcus,

    Jag har mina svenska innehav i en ISK. De utländska har jag i en KF, p.g.a. källskatten som återbetalas automatiskt i en KF.

    Mvh
    /GL

    SvaraRadera