fredag 7 juni 2019

Inköp SHB



Hade några aktier och välja på idag, som såg hyfsat attraktivt värderade ut. Jag fastnade till slut för Handelsbanken A, det blev ett inköp om 195 st aktier. Jag betalade 91,90 kronor per aktie.

Det fattas fortfarande några hundra tills jag är nöjd med storleken på innehavet, men jag har ingen brådska. Kommer mest sannolikt ta det väldigt lugnt med köpen framöver och se vart det tar vägen, även om det på förhand kan se lockande ut och köpa kvalitetsaktier. Vill gärna ha lite krut kvar om vi skall ner från nuvarande nivåer.

2 kommentarer:

  1. Fint köp! Jag håller med, även om det finns en del som är attraktivt värderat så vill man inte helt gå all in :) Jag köpte lite i Scandic, XACT Högutdelande och Björn Borg bland annat i veckan.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Handelsbanken har haft en småtråkig utveckling de senaste åren. Vi får hoppas att det blir lite bättring på den fronten framöver. Har inte jättekoll på dina köp, men hoppas på en god utveckling för din del :)

    Ha en go Söndag.
    Mvh
    /GL

    SvaraRadera