onsdag 28 augusti 2019

Sälj Mekonomen



Valde att sälja Mekonomen, då jag har ett par andra case som jag vill investera i. Mekonomen rusade 17 % på rapporten i Q2 samt ytterligare 5 % dagen efter, då valde jag att kliva av trots att jag tror på bolaget framöver. Det är en märklig handel i bolaget, de visade på en rapport som var betydligt bättre än marknaden hade väntat sig i Q1, det drog upp kursen rejält, sedan drog kursen ner till låga 60 kr utan någon direkt anledning. Efter Q2 rapport har den studsat tillbaka till 78 kronor.

Jag kommer garanterat komma tillbaka så småningom, men sålde av samtliga 2 000 st aktier som jag idag har återinvesterat i två andra bolag. Det blev en bra vinst i Mekonomen, men vid en sur börs behöver man nog inte ha någon brådska att fiska upp bolaget, det kommer säkerligen fler tillfällen att återvända.

4 kommentarer:

  1. Tycker generellt att börsen reagerar för kraftfullt på rapporten både uppåt och neråt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stefan,

      Håller med dig till 100 %, men samtidigt kan man nyttja de kraftiga svängningarna 😊

      Mvh
      /GL

      Radera
  2. Hej!
    Jobbigt det där när dom slopade utdelningen. Har aldrig ägt mekonomen men skulle jag gjort det hade jag nog sålt med tanke på att jag aldrig investerar i bolag utan utdelning.

    Tror du gjorde det rätta.

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Hej KTM,

    Investerar sällan i bolag utan utdelning, men gör några undantag emellanåt. Är inte helt säker på att jag gjorde rätt, men det uppenbarade sig ett läge i ett par andra bolag, där jag ser en bättre potential i närtid.

    Mvh
    /GL

    SvaraRadera