fredag 23 augusti 2019

Månadsrapport juli - slut på semestern



Det är inte ofta jag känt att jag har haft ågren över att återvända till jobbet efter avslutad semester. Men denna gång kände jag en vecka innan semesterns slut att jag inte hade någon lust över huvud taget att börja jobba igen. Såg att väderprognosen visade på regn i en hel vecka med temperaturer kring 16-17 grader i Göteborg.

Vi har haft en helt underbar semester med konstant sol samt en kvällstemperatur runt 27-28 grader, härliga utflykter till en hel del pärlor längs den spanska kusten. Nu får jag helt enkelt försöka att bita ihop och gilla läget. Åker tillbaka till Spanien om drygt en månad för ytterligare en veckas semester.

Mitt egna kapital minskade för första månaden gången under 2019, men det är inte hela världen. Vi har som brukligt nu för tiden bränt en hel del kapital under vår semester, dock har det varit värt varenda krona. Har inga större förhoppningar om att det kommer att vända i närtid, då det vankas utlandssemester i oktober, november, december och januari. Mycket att se fram emot, speciellt Karibien över Jul.

Under månaden lyckades vi nå över 1 miljon sidvisningar, vilket är helt galet. Tack samtliga där ute för visat intresse, riktigt kul.



Vi satte av följande under juli månad:

Löneväxling: 14 100 kronor brutto (9 900 kronor netto)
Amortering: 4 000 kronor
Aktiesparande: 21 000 kronor
Utdelningar: 1 526 kronor (räknar inte med extrautdelningen av Nordeaaktier från Sampo)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar