torsdag 16 april 2015

Utdelning Philip Morris



Tidigare i veckan fick vi in 1 183 kr i utdelningar från Philip Morris, dollarn kostade 8,83 vid utdelningstillfället. Jag har passat på och köpt in bra med aktier under en tid då PM har haft det lite tungt kursmässigt, detta är nu mitt överlägset största innehav.

Idag släppte PM en rapport som gillades av marknaden, den har i skrivandes stund gått upp knappa 9%, vilket denna gång gör mig mig väldigt glad, då jag nu är fullinvesterad i detta innehav. Ibland skall man ha tur med timingen, men nivåer runt 75 USD som aktien stod vid för någon vecka sedan är ju nästan för bra för att vara sant.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, det är trevligt med uppgång när man är fullinvesterad i ett bolag. Annars är det inte riktigt lika kul, då man önskar ju alltid att handla billigt.

      Mvh

      Radera
  2. Bra beslut av dig att köpa när bolaget hade en svår period. Ser ut som att du kommer få skörda frukterna många år framöver. Kul att det dessutom är ditt största innehav. +9% är en kraftig uppgång för ett så stort bolag som PM, grattis!

    SvaraRadera
  3. Det gäller att passa på och handla rejält när bolag har en tillfällig svacka :)
    Ett bolag med över 5% i direktavkastning är inte tokigt för ett bolag som konstant höjer utdelningen...

    Mvh

    SvaraRadera