tisdag 6 november 2018

Inköp Sampo



Efter att enbart haft en liten bevakningsposition i Sampo på 2 st aktier, så slog jag till med ytterligare 185 st tidigare idag. Jag betalade 40,09 €, vilket blev ett belopp om ca 75 000 kronor.

Imorgon redovisar Sampo sin kvartalsrapport. Återstår att se om det var klokt eller ej. Egentligen spelar det ingen större roll för jag vill köpa fler aktier och då är det bra om det blir till ett billigare pris. Min önskan är att komma upp i 500 aktier innan jag är nöjd med storleken.

7 kommentarer:

  1. En av mina första aktier. Stabilt innehav med en hel del Nordea i sig. Bra köp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Snålgrisen. Dessutom en väldigt fin direktavkastning. Euron är dock inte billig om man kikar på vad den har legat historiskt sett. Men med Ingves i spetsen, så lär den väl inte stärkas i närtid.

      Mvh
      /GL

      Radera
  2. Ni vet väl vad Sampo betyder? Det kommer ur finsk mytologi (Kalevala) och det är en kvarn som producerar bland annat guld utan råvaror! Men det slutar med att den sjunker ned i havet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, det hade jag ingen aning om. Börjar Sampo sjunka mot avgrunden så köper jag för fulla muggar :)

      Mvh
      /GL

      Radera
  3. äger också Sampo. gillar, ökar gärna, bra direktavkastning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, det är ett bra bolag med Nalle som storägare. Honom "ryggar" jag mer än gärna.

      Mvh
      /GL

      Radera
  4. Trevligt sällskap =) Sampo låter som en gårdshund.

    SvaraRadera