tisdag 20 november 2018

Sålt mitt enda icke utdelande bolag



Igår sålde jag samtliga aktier i Catena Media. Jag fick ett avslut på 108,90 kronor per aktie. Efter att tidigare gjort 100 % på aktien, då jag hade "turen" och sälja på dryga 153 kronor. Köpte jag tillbaka dem för runt 85 kronor, vilket gjorde att jag har haft ett lyckat äventyr i denna aktie och gjort en fin vinst.

Börsen har skakat till med ett nedställ på ca 15 % från toppen och jag känner att jag inte vill äga bolag utan utdelning för tillfället. Min strategi säger att jag inte skall äga bolag utan utdelning, men Catena Media var ett undantag.

Jag känner mig faktiskt glad över att börsen har kommit ner en bit, samt har en önskan om att den fortsätter söderut med ytterligare 20 % så att man kan fyndhandla bra bolag till en attraktiv värdering. Klart att det finns rättvist värderande aktier för tillfället, men det spelar ingen roll om börsen fortsätter att sura, dock så har man naturligtvis ingen aning när börsen vänder upp.

Jag kommer att fortsätta handla på vägen ner med mitt månadssparande, har jag turen att vi kommer ner en bra bit, kan jag tänka mig en viss belåning. Men inte på nuvarande nivåer...


6 kommentarer:

  1. Det är så roligt att du börjat skriva igen Grazing. Du var en av de som fick mig in på spåret att bli miljonär och göra min resa. Stort tack för all inspiration :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack KTM, det var snällt sagt och roligt att höra. Kul även att det går så bra för dig, du kommer att nå miljonen inom en väldigt snar framtid, det är jag övertygad om.

      Trevlig kväll.

      Mvh
      /GL

      Radera
  2. Tjena,
    Grattis till fina affärer i det där bolaget. Fokus på utdelningsaktier ger jag naturligtvis tummen upp på =)

    Mvh petrusko

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Petrusko,

      Tackar, ibland så...Misstänkte att du inte skulle bli besviken på det inslagna spåret gällande utdelningsinvestering 😊 Ser att du handlar dig på en hel del aktier nu, kul. Blir inte bara klok på hur du finansierar det som lever delvis på utdelning som jag har förstått det. Oavsett bra jobbat.

      Mvh
      /GL

      Radera
  3. Alltid kul att läsa dina inlägg!

    SvaraRadera
  4. Det var väldigt roligt att höra, även om bloggtempot numera inte är särskillt högt.
    Trevlig kväll.

    Mvh
    /GL

    SvaraRadera