söndag 4 november 2018

En skaplig månad på gång - när det kommer till inkomster



Det ser ut och bli en rekordmånad under november. Vi kommer sannolikt att erhålla dryga 150 000 kronor netto i inkomster, då är det inga utdelningar inräknat i den summan. En galen höjning av tidigare rekordet på dryga 93 000 kronor netto.

2018 känns som ett år där arbetsgivaren fullkomligt kastat pengar på en. Vi är uppe i 920 000 kronor netto och då är det en månad kvar. Helt galet, svårt att ta in. Vi vet samtidigt att det inte kommer att upprepas någonsin, men kul är det hur som helst. M.a.o. en riktig Chansar Mest månad...

6 kommentarer:

  1. Låter helt otroligt, gratulerar! Får man fråga vad det är för typ av inkomster, bonusar, extrajobb? En vanlig knegarlön ökar ju knappast så mycket, det är nån tusing här och där. En sån lön är inte att leka med alls, hoppas det håller i sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Snålgrisen. Ni får gärna fråga, men vill inte specificera mina inkomster av tjänst. Detta för att jag vill vara anonym. Det är en ersättning av engångskaraktär och inte en löneförhöjning :) Dessvärre har jag svårt att tro att det skulle upprepa sig, p.g.a. storleken på ersättning.

      Mvh
      /GL

      Radera
    2. Tack för svar. Anledningen till att jag frågade var att det är väldigt fokus på sparkvoter etc, när jag tycker det är minst lika intressant att på olika sätt öka sina inkomster, och där har ju ni uppenbarligen lyckats väldigt väl. På mitt jobb har jag i ett uppdrag lyckats få en bonus på 4000 kr när jag hotade att säga upp mig, och nu har jag en löpande bonus på 1000 kr för ett mycket väl utfört jobb i nuvarande uppdrag. Och efter marginalskatter blir det inte mycket kvar av detta....

      Radera
  2. Underbart!
    Viss risk att vi inne i högkonjunkturernas högkonjunktur=)
    Vi investerar aggressivt likt er och har också drömmar om Spanien-exit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kunde inte sagt det bättre själv :) Härligt att höra att det går bra för er och hoppas att ni finner ett trevligt boende i Spanien så småningom.

      Mvh
      /GL

      Radera