onsdag 6 mars 2019

Säljer av mina EVO



Idag tog jag beslutet att sälja av mina 200 st Evolution Gaming, priset var 739 kronor per aktie. Efter en fantastisk uppgång, där jag tjänat ca 60 000 kronor, kände jag att det gått lite väl fort upp. Kan mycket väl ha fel och aktien fortsätta upp en bit till, då den befinner sig i ett bra momentum med en uppgång på 45 % bara i år.

Vill gärna komma tillbaka i EVO, men då vill jag bli erbjuden ett bättre pris. Fråga är om jag blir det? Men ibland måste man ta svåra beslut, där jag i denna aktie, inte följer devisen "cut your losses and let your profits run".

4 kommentarer:

  1. En vinst på 60000 är väl inte det, trots erat fantastiska kassaflöde? Hade nog också hämtat hem vinsten, då spel är en bransch som kan vända snabbt, hade någon anat vad som skulle hända i t.ex. Starbreeze?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tyvärr ingen större uppfattning om Starbreeze, förutom att de har ett kassaflöde som är helt bedrövligt och att jag aldrig skulle röra den aktien med tång. Jämförelsen mot EVO är som dag och natt...Vinsten är jag som sagt nöjd med, samtidigt gillar jag bolaget, men ibland när det går för fort, då måste man våga skiljas.

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera
  2. Svar
    1. Tack för det TDS.

      Med vänlig hälsning,
      /GL

      Radera