måndag 13 maj 2019

Inköp Betsson



Efter att ha sålt av mina 3 000 st Betsson (turligt) på i stort sett årshögsta runt 88 kronor, har jag nu tagit in en första post aktier. Aktien ser aptitlig ut, sett till priset "mr market" erbjuder, jag köpte in 500 st för 63,02 kronor per aktie (ca 28 % billigare).

Imorgon handlas aktien utan rätt till utdelning (eller distribution av värdepapper som det heter i detta fallet). Betsson delar ut 3,89 kronor per aktie. Tyckte att rapporten såg väldigt bra och stabil ut, förstod ingenting när marknaden handlade ner Betsson med 17-18 % på ett par dagar. Bara tacka och ta emot, för man vill ju handla när det är REA.


5 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag köpte också spel idag! Slog till på Kindred för ca 75 kr/st även där är det utdelning snart

    SvaraRadera
  2. Hej Stefan,

    Ja, en del bettingbolag ser inte alltför dyra ut. Branschen är Inte vidare populär för tillfället. Kanske då man skall passa på? Tror att du kan ha gjort ett bra köp på sikt.

    Mvh
    /GL

    SvaraRadera
  3. Inte fel att sälja och sedan köpa tillbaka 28% billigare :) Grym tajming där!! Jag har köpt en del Kindred under de senaste veckorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns bra så här i efterhand. Lite tur skall man ha ibland :) Även jag har fyllt på i Kindred.

      Mvh
      /GL

      Radera
  4. aktuellt portföljinnehav?

    SvaraRadera