fredag 24 maj 2019

Inköp Nordea



Efter att ha sålt av mina Nordea-aktier under 2017 för 108,70 kronor per aktie, detta p.g.a. de skulle flytta huvudkontoret till Finland och därmed var jag tvungen att byta depå. Jag köpte aldrig tillbaka mina aktier i min kapitalförsäkring, mest p.g.a. att jag var kort om cash i den depån.

Nu däremot var det dags att ta in en liten bevakningspost i bolaget, 650 st aktier handlades in för 70,60 kronor per aktie. Jag hade några alternativ att välja på, bl.a. AbbVie, men den hade dragit iväg med 6 % sedan senaste köpet och jag avvaktar ett tag till innan jag fyller på med fler aktier.

6 kommentarer:

  1. Tror det är en bra affär! Bank känns billigt men osäkert.
    Jag funderar främst på Resurs eller SEB

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stefan,

      Vi får se, men det kändes lite väl billigt. Åker marknaden ner, så gör även Nordea det. Det kommer inte att bli något stort innehav för min del. Resurs har jag ingen koll på tyvärr, men SEB är en fin bank.

      Mvh
      /GL

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sampo äger 20 % av Nordea. Ang din sista fråga var den så dum så, den förtjänar inget svar.

      Mvh
      /GL

      Radera
  3. Hejsan.

    Varför var du tvungen att byta depå? Dom är ju fortfarande också noterade i Sverige och SEK.

    SvaraRadera
  4. Hej, De har flyttat huvudkontoret till Finland, vilket innebär att har du dem i en isk så återbetalar inte min (Nordnet) mäklare källskatten automatiskt. Däremot gör de det i en kapitalförsäkring. För min del får jag endast en justering på högst 500 kronor i deklarationen som jag får göra avdrag på i en isk. Därför väljer jag en KF allar dagar i veckan.

    Mvh
    /GL

    SvaraRadera