fredag 10 maj 2019

Månadsrapport april



Efter att ha upplevt en fotbollsmatch som var helt utomjordisk samt en vändning man sällan skådar, så kan man helt enkelt säga att veckan har varit mer än skaplig. För Er som inte vet vilken match jag pratar om som är det Liverpool-Barcelona i CL-semifinal nr: 2. Liverpool vände och vann med 4-0 på ett kokande Anfield. Nu vankas en final mot Tottenham. Vilken bragd...

Detta upplevdes i ett Spanien med ca 28 graders värme, vädret är t.o.m. bättre än jag hade förväntat mig innan jag slog till och köpte i Valencia-provinsen. Vidare har det varit en bra månad ekonomiskt med en ökning av det egna kapitalet med ett 6-siffrigt belopp återigen. 2 miljoners-gränsen är passerad inom aktieportföljen samt att 5 miljoners-gränsen när det kommer till det egna kapitalet har passerats.

För första gången i år blev det lite sparande kvar till aktieportföljen, vilket är kul. Aktieutdelningarna var astronomiska, ja det mesta var bra helt enkelt. Nedan summeras hur sparandet fördelades:

Utdelningar netto: 80 062 kronor (82 320 kronor brutto)  
Amortering: 4 060 kronor
Löneväxling netto: 9 240 kronor (13 200 kronor brutto)
Aktiesparande/sparkonto: 35 940 kronor

Det rullar på rätt bra nu och jag är alltid ödmjuk, för detta kan naturligtvis inte fortsätta utan ett bakslag är att vänta i sinom tid. Nu är det ungefär två månader till semestern börjar på riktigt. Det blir 5 veckor i Spanien, jag längtar redan trots att jag nyss kom hem.


2 kommentarer:

  1. Bra jobbat Grazing Lady! Ja allt var bra i veckan förutom att Barca åkte ut!!!

    SvaraRadera
  2. Tack Stefan,

    Det var en jämn kamp och kunde slutat hur som helst. Två fantastiskt bra fotbollsmatcher.

    Med vänlig hälsning,
    /GL

    SvaraRadera